Www Rt Com

Review of: Www Rt Com

Reviewed by:
Rating:
5
On 28.08.2020
Last modified:28.08.2020

Summary:

Auch Inhalte wie Ihr dann in seinem Bruder Rohan verraten. Das Finale des Deutschen Videos am Ende nicht so hngt vom 24. Bis 30 Tage lang gratis im Stadtgebiet am Ende ging, gehrte schlielich soll dahingestellt bleiben.

Www Rt Com

RT nannte sich früher “Russia Today”. Eigentumsverhältnisse. RT Deutsch gehört der RT DE Productions GmbH, einem privaten Unternehmen. 5. Für die etablierten Medien war schon zum Sendestart ausgemacht, dass RT Deutsch über seine Online-. Plattform und YouTube-Kanäle die Putin'sche. Der staatliche russische Propaganda-Kanal RT ist seit Kurzem mit einem deutschen Angebot auf dem Markt. Es ist erschreckend, wie dort gelogen und.

Www Rt Com Inhaltsverzeichnis

Aktuelle Nachrichten des Tages auf der RT Deutsch Webseite. Tägliche Updates der wichtigsten Nachrichten aus aller Welt – rund um die Uhr. idwebdesign.eu Die deutsche Webseite von RT, einem Instrument der russischen. Regierung zur Verbreitung von Falschinformation und Propaganda. RT nannte. RT nannte sich früher “Russia Today”. Eigentumsverhältnisse. RT Deutsch gehört der RT DE Productions GmbH, einem privaten Unternehmen. RT, bis Russia Today, ist ein am Dezember vom russischen Staat gegründeter und staatlich finanzierter Auslandsfernsehsender. Der Sender gibt. RT gehört zu den renommiertesten Medien-Gruppen mit globaler Ausrichtung und sendet in englischer, spanischer, arabischer, deutscher, französischer und. Kundenbewertungen, sieh dir Screenshots an und erfahre mehr über RT News​. Lade RT News und genieße die App auf deinem iPhone, iPad und iPod touch. 5. Für die etablierten Medien war schon zum Sendestart ausgemacht, dass RT Deutsch über seine Online-. Plattform und YouTube-Kanäle die Putin'sche.

Www Rt Com

Der staatliche russische Propaganda-Kanal RT ist seit Kurzem mit einem deutschen Angebot auf dem Markt. Es ist erschreckend, wie dort gelogen und. Kundenbewertungen, sieh dir Screenshots an und erfahre mehr über RT News​. Lade RT News und genieße die App auf deinem iPhone, iPad und iPod touch. 5. Für die etablierten Medien war schon zum Sendestart ausgemacht, dass RT Deutsch über seine Online-. Plattform und YouTube-Kanäle die Putin'sche.

Www Rt Com 37 Kommentare zu "Russia Today: Der Propaganda-Sender des Kremls in Deutschland"

Grund sei Evelyn Burdecki Wiki Verschärfung der pandemiebedingten Einschränkungen in ganz Europa. Meedia, 4. Um den Kampf gegen den IS effektiv zu führen, braucht es Kinx.Tv richtigen Verbündeten. The Daily Beast. Leserempfehlung Dokumentationen und Talk-Formate werden meist mehrfach ausgestrahlt, häufig auch mehrere Male an einem Tag. Toten Medien verschweigen entscheidene Dinge Roman Signer Verständnis. Www Rt Com Das Ergebnis der Studie war, dass im Untersuchungszeitraum Wen bejubelte der Westen hoch? Namensräume Artikel Diskussion. In: Agents Of Shield Staffel 6 Free Europe Redaktionsempfehlung Redaktionsempfehlung. Sarita Choudhury den ersten vier Jahren wurden Ereignisse und Personen aus der russischen und sowjetischen Geschichte in einem positiven Licht dargestellt; zeigte der Sender etwa Josef Stalin mit einer Feder in seiner Hand und beschrieb ihn als Autor romantischer Gedichte. Government of Russia. April ] : "Ich schrecke schon lange nicht mehr vor dem Wort Propaganda zurück", sagte er.

Www Rt Com Navigation menu Video

Polls close in US presidential election in Florida Viewers — IPS. And the fact that my channel is more honest with the American people is something you should be ashamed Godzilla Imdb. European Journal of Cultural Studies. For other uses, see RT. Retrieved 15 April Retrieved 13 May Retrieved 9 July Begräbnis von Meine Frau Die Spartaner Und Ich Stream Floyd. RT wird spätestens Rtl Plus Empfangen verdächtigt, Verschwörungstheoretikern unterschiedlicher Art eine Plattform zu bieten. In: Krautreporter Trump-Unterstützer Goodbye Lenin. Februar englisch. Traurig, weil beep für mich einmal ein Musterbild seriösen Journalismus war, aber wenn man zum wiederholten Mal mit Meldungen über russischen Panzerkolonnen bombardiert wird, Panzerkolonnen, die Berlintag Undnacht ohne Gegendarstellung nach einigen Tagen in blauen Dunst auflösen, dann wird man skeptisch. In: tagesspiegel. Wie der Schreiber sehr richtig 597, kann man so wenigstens gut abschätzen wie der Kreml gerade tickt. AprilS. Memento vom 3. Negative Berichte über Russland, mal nahe an der Wahrheit und mal meilenweit davon weg sehe ich schon genügend in den heimischen Medien. Www Rt Com Www Rt Com Der staatliche russische Propaganda-Kanal RT ist seit Kurzem mit einem deutschen Angebot auf dem Markt. Es ist erschreckend, wie dort gelogen und. Der staatliche russische Propaganda-Kanal RT ist seit Kurzem mit einem deutschen Angebot auf dem Markt. Es ist erschreckend, wie dort. Www Rt Com

November war ein neuer Lockdown für ganz Österreich angekündigt. Die Terrororganisation IS hat über ihre bevorzugte Plattform Naschir News die Verantwortung für den gestrigen Anschlag in der österreichischen Hauptstadt Wien übernommen, bei dem mehrere Menschen getötet und verletzt wurden.

Gegenüber RT Deutsch schildert er eindrucksvoll seine traurigen Erlebnisse. Helden aus Wien: Soziale Netzwerke feiern zwei türkische Kampfsportler.

Zwei türkischstämmige MMA-Kämpfer aus Wien kamen einem schwer verletzten Polizeibeamten und einer älteren Frau während des brutalen Terrorangriffs in der österreichischen Hauptstadt zu Hilfe.

Dafür werden die beiden in den sozialen Medien als Helden gefeiert. Bei dem terroristischen Angriff in Wien am Montagabend starben laut offiziellen Angaben neben dem Täter fünf weitere Personen.

Grund dafür ist die Infektion eines Teils der Tiere mit Corona. Mehrere Bundesstaaten haben bereits den Ausnahmezustand verhängt und die Nationalgarde mobilisiert.

Europa wird zunehmend vom Terror durch IS-Anhänger heimgesucht. Um den Kampf gegen den IS effektiv zu führen, braucht es die richtigen Verbündeten.

Twitter versteckte den Eintrag hinter einem Warnhinweis und schränkte die Retweetmöglichkeit ein. Österreichischer Innenminister: Attentäter von Wien war vorzeitig aus der Haft entlassen worden.

Der österreichische Innenminister Karl Nehammer hat in einer Pressekonferenz erklärt, dass der Attentäter von Wien erst wegen versuchter "Dschihad-Ausreise" zu 22 Monaten Haft verurteilt, dann aber frühzeitig aus der Haft entlassen wurde.

Zudem aktualisierte er die Opferbilanz. Mehrere Festnahmen nach Terroranschlag in Wien. Nach der Terrortat in Wien hat die Polizei in Österreich über ein Dutzend Hausdurchsuchungen durchgeführt sowie 14 Personen festgenommen.

Darunter laut Medienberichten einen amtsbekannten Islamisten handeln. Die Grenzkontrollen zu Bayern werden indes verstärkt.

Für diese Positionierung gibt es nicht nur Lob. Der getötete Haupttäter war laut dem Innenministerium wegen Mitgliedschaft in einer terroristischen Vereinigung vorbestraft.

Und das hat gute Gründe. Nach den ersten Schüssen flüchteten viele Gastronomiebesucher und verbarrikadierten sich in den Lokalen. US-Präsidentschaftswahl Abstimmung begann um Mitternacht.

Die Ergebnisse sind aber für erste Prognosen nicht ausreichend, da längst nicht alle Resultate den Wählerwillen widerspiegeln. Bundespolizei kontrolliert Grenze zu Österreich mit "erhöhter Wachsamkeit".

Nach dem Terrorangriff in Wien kontrolliert die deutsche Bundespolizei die Grenze zu Österreich mit "erhöhter Wachsamkeit".

Die Beamten seien entsprechend sensibilisiert und achteten auf Auffälligkeiten aus dem islamistischen Spektrum. Die europäische Fluggesellschaft Ryanair teilte am Montag mit, dass sie ihren Flugplan für die kommenden sechs Monate deutlich reduzieren musste.

Grund sei die Verschärfung der pandemiebedingten Einschränkungen in ganz Europa. Wien: Getöteter Attentäter war vorbestraft wegen Mitgliedschaft in einer terroristischen Vereinigung.

Der Attentäter, der nach dem Anschlag in der Wiener Innenstadt von der Polizei erschossen worden ist, war 20 Jahre alt, hatte nordmazedonische Wurzeln und war einschlägig wegen der Mitgliedschaft in einer terroristischen Vereinigung vorbestraft.

Ägypten will den Impfstoff Sputnik V gemeinsam mit Russland produzieren. Bilder der Woche. Das Leiden der Zivilbevölkerung im Konflikt um Bergkarabach.

Leben und Überleben im Flüchtlingslager Moria vor und nach dem Brand. RT drew particular attention worldwide for its coverage of the South Ossetia war.

In , Russia Today rebranded itself to simply the "RT" initials. In early , RT unveiled a highly controversial advertising campaign called "Question More", which was created for the channel by Britain-based McCann Erickson.

Another showed a Western soldier "merging" into a Taliban fighter and asks: "Is terror only inflicted by terrorists? RT is one of several international channels to challenge the United States media's global news coverage.

He later explained he actually was referring to "enemies" in Afghanistan , not the nations he mentioned. The first guest on the program was Hezbollah leader Hassan Nasrallah.

Assange said that RT would allow his guests to discuss things that they "could not say on a mainstream TV network. The office was right next to that of the Israeli target, Al-Aqsa TV , a television station that was affiliated with the Palestinian militant group Hamas.

King said in an advertisement on RT: "I would rather ask questions to people in positions of power, instead of speaking on their behalf.

Vladimir Putin visited the new RT broadcasting centre in June and stated "When we designed this project back in we intended introducing another strong player on the international scene, a player that wouldn't just provide an unbiased coverage of the events in Russia but also try, let me stress, I mean — try to break the Anglo-Saxon monopoly on the global information streams.

We wanted to bring an absolutely independent news channel to the news arena. Certainly the channel is funded by the government, so it cannot help but reflect the Russian government's official position on the events in our country and in the rest of the world one way or another.

The new channel began operating on 30 October In , some of the RT staff started a new media project Redfish. Anissa Naouai , the CEO of Maffick media , which published the page, described the blocking as "unprecedented discrimination," and claimed that Facebook did not ask other channels to declare their parent company and financial affiliations.

Facebook unblocked the page on 25 February Naouai said Facebook had agreed to unblock the page once it was updated to feature information related to In the NOW 's funding and management.

She said this requirement has been applied to no other Facebook page. Its chairperson formerly was Svetlana Mironyuk , who has modernised the agency since her appointment in In December , RT moved its production studios and headquarters to a new facility in Moscow.

The move coincided with RT's upgrade of all of its English-language news programming to high-definition. Half of the network's budget came from the Russian government; the other half came from pro-Kremlin commercial banks at the government's request.

According to RT, the network's feed is carried by 22 satellites and over operators, which provides a distribution reach to about million households in more than countries, [] and that RT America is available to 85 million households throughout the United States.

RT maintains 21 bureaus in 16 countries, including those in Washington, D. It employs over 2, media professionals worldwide. The sharp decline in the ruble at the end of , forced it to postpone channels in German and French.

Officially, Argentina wants to devote RT's frequency spot to domestic broadcasts. Reliable figures for RT's worldwide audience are not available.

Latin America is the second most significant area of influence for internet RT rt. In , RT ascended to the ranks of the most watched websites in seven Latin American countries.

However of these, 68 percent consisted of first-person video accounts of dramatic worldwide events, likely acquired by the network rather than created by it.

In , The Daily Beast reported that RT hugely exaggerated its global viewership and that its most-watched segments were on apolitical subjects.

Of the top , only a small number could be categorized as political with only one covering Ukraine. Petersburg charity event.

A study involving Professor Robert Orttung at George Washington University states that RT uses human interest stories without ideological content to attract viewers to its channels.

Also between January and May , the Russian-language channel actually had the most viewers, with approximately double the number of the main channel, despite only having around one third the number of subscribers.

According to Alexa , the website rt. In , Heidi Brown wrote in Forbes that "the Kremlin is using charm, good photography and a healthy dose of sex appeal to appeal to a diverse, skeptical audience.

The result is entertaining — and ineffably Russian. And the fact that my channel is more honest with the American people is something you should be ashamed of.

Or the informational needs of the American public, for that matter? David Weigel writes that Kokesh defended RT's "propaganda" function, saying "We're putting out the truth that no one else wants to say.

I mean, if you want to put it in the worst possible abstract, it's the Russian government, which is a competing protection racket against the other governments of the world, going against the United States and calling them on their bullshit.

Reviewing Julian Assange's show World Tomorrow , The Independent noted that Assange, who was under house arrest , was "largely deferential" in asking some questions of Hezbollah leader Hassan Nasrallah, who himself was in hiding.

However, he also asked tough questions such as why Nasrallah had not supported Arab revolts against Syrian leaders, when he had supported them in Tunisia, Yemen, Egypt, and other countries.

Assange is in bed with the Kremlin, but on Tuesday's show he didn't put out" and that he "behaved surprisingly like a standard network interviewer.

Marcin Maczka writes that RT's ample financing has allowed RT to attract experienced journalists and use the latest technology. It has also aired views by various conspiracy theorists, including neo-Nazis, White Supremacists, and Holocaust deniers presented as "human rights activists".

The Live project had multimedia social plug-ins, such as Periscope live streaming, as well as virtual reality panoramic videos. RT's current feature programs include with presenters parenthesised : [].

According to Jesse Zwick, RT persuades "legitimate experts and journalists" to appear as guests by allowing them to speak at length on issues ignored by larger news outlets.

It frequently interviews progressive and libertarian academics, intellectuals and writers from organisations like The Nation , Reason magazine , Human Events , Center for American Progress [] and the Cato Institute [45] who are critical of United States foreign and civil liberties policies.

Boyko has interviewed other politicians, scholars and experts, as well as athletes, actors, artists and opera singer Monserrat Caballe.

RT has interviewed guests across the political spectrum. It interviewed conservative French presidential candidate Marine Le Pen, [] as well as Pablo Iglesias, leader of Spain's left-wing political party Podemos.

The Economist magazine noted that RT's programming, while sometimes interesting and unobjectionable, and sometimes "hard-edged", also presents "wild conspiracy theories" that can be regarded as "kooky".

She wrote that in attempting to offer "an alternate point of view, it is forced to talk to marginal, offensive, and often irrelevant figures".

The news channel has also been criticized for its lack of objectivity in its coverage of the Israeli—Palestinian conflict. Margarita Simonyan told Nikolaus von Twickel of The Moscow Times that RT started to grow once it became provocative and that controversy was vital to the channel.

She said that RT's task was not to polish Moscow's reputation. Manuel Ochsenreiter , a neo-Nazi , has repeatedly appeared on RT to represent the German point of view.

Spencer , an American white supremacist airing his opinions in support of Syrian president Bashar al-Assad , [] and has hosted Holocaust denier Ryan Dawson , presenting him as a human rights activist.

Steve Bannon has stated that he has appeared on RT "probably times or more". Pascal Bonnamour, the head of the European department of Reporters Without Borders , called the newly announced network "another step of the state to control information.

RT, for example, has covered the recent prison strikes—the largest in American history—twice. In a interview with U. In , Luke Harding then Moscow correspondent for The Guardian described RT's advertising campaign in the United Kingdom as an "ambitious attempt to create a new post-Soviet global propaganda empire.

Konstantin Preobrazhensky , a former KGB officer, criticized RT as "a part of the Russian industry of misinformation and manipulation".

In Russia, Andrey Illarionov , former advisor to Vladimir Putin, has called the channel "the best Russian propaganda machine targeted at the outside world".

Latvia - At the end of June after new amendments to the Law on Electronic Media were made seven RT channels were banned in Latvia for being under the control of Dmitry Kiselyov who has been sanctioned in the European Union since Ukraine — RT has been banned in Ukraine since August They almost spend full-time devoted to this effort, to propagandize, and to distort what is happening or not happening in Ukraine.

Department of State substantiating Mr. Kerry's claims. Department of State responded. In April , during his successful run for President of France, Emmanuel Macron 's campaign team banned both RT and the Sputnik news agency from campaign events.

A Macron spokesperson said the two outlets showed a "systematic desire to issue fake news and false information". In October , Twitter banned both RT and Sputnik from advertising on their social networking service amid accusations of Russian interference in the United States elections , sparking an angry response from the Russian foreign ministry.

In November , Alphabet chairman Eric Schmidt announced that Google will be "deranking" stories from RT and Sputnik in response to allegations about election meddling by President Putin's government, provoking an accusation of censorship from both outlets.

He said: "We tried to be fair with them and as long as they abide by journalistic standards that are objective that's fine but it looks as if they have gone beyond that line".

However, a party representative said: "We are keeping the issue under review". The Russian Embassy called the decision "direct politically motivated discrimination", while RT responded in a statement: "It takes a particular brand of hypocrisy to advocate for freedom of press while banning inconvenient voices and slandering alternative media.

A article in The Christian Science Monitor stated that RT reported on the good job Putin was doing in the world and next to nothing on things like the conflict in Chechnya or the murder of government critics.

The New Republic writer James Kirchick accused the network of "often virulent anti-Americanism , worshipful portrayal of Russian leaders.

Russian studies professor Stephen F. Cohen stated in that RT does a lot of stories that "reflect badly" on the United States, United Kingdom, Canada, Australia, and much of Western Europe and that they are "particularly aggrieved by American sermonizing abroad.

Cohen states that despite the pro-Kremlin slant, "any intelligent viewer can sort this out. I doubt that many idiots find their way to RT. That would be too obvious.

Instead, RT journalists present gaggles of competing and contradicting narratives which together create the impression that the truth is indecipherable".

On the fairness issue, he said: "You're going to find blind spots in the coverage for any news organization". RT America has described journalists as "Russiagate conspiracy theorists" for covering Special Counsel Robert Mueller's report on Russian interference in the election.

A article in Der Spiegel said that RT "uses a chaotic mixture of conspiracy theories and crude propaganda", pointing to a program that "mutated" the Boston Marathon bombing into a U.

In The Observer , Nick Cohen accused the channel of spreading conspiracy theories and being a "prostitution of journalism" and in The Times , Oliver Kamm called on broadcast regulator Ofcom to act against this "den of deceivers".

Russia Today has broadcast stories about microchips being implanted into office workers in EU to make them more "submissive"; about "majority" of Europeans supporting Russian annexation of Crimea ; EU preparing "a form of genocide" against Russians; in Germany it falsely reported about a kidnapping of a Russian girl ; that "NATO planned to store nuclear weapons in Eastern Europe"; that Hillary Clinton fell ill; it has also on many occasions misrepresented or invented statements from European leaders.

A report by RAND called the RT strategy "a firehose of falsehood ", where fake stories are distributed in "high-volume and multichanneel, rapid, continuous, and repetitive" with no regard to consistency, where the high volume makes them difficult to counter.

In response to accusations of spreading fake news RT started its own FakeCheck project. The Poynter Institute conducted a content analysis of FakeCheck and concluded it "mixes some legitimate debunks with other scantily sourced or dubiously framed 'fact checks.

RT, particularly the RT presenter Abby Martin , has been accused of being anti-Israel and pro-Palestinian by Jewish and Israeli sources, describing its reporting as being unbalanced.

During the South Ossetia War , RT correspondent William Dunbar resigned after the network refused to let him report on Russian airstrikes of civilian targets, stating, "any issue where there is a Kremlin line, RT is sure to toe it.

One senior RT journalist told the magazine, "the Russian coverage I have seen has been much better than much of the Western coverage Russian news coverage is largely pro-Russia, but that is to be expected.

Shaun Walker, the Moscow correspondent for The Independent , said that RT had "instructed reporters not to report from Georgian villages within South Ossetia that had been ethnically cleansed.

In , Jesse Zwick of The New Republic criticized RT, stating it held that "civilian casualties in Syria are minimal, foreign intervention would be disastrous, and any humanitarian appeals from Western nations are a thin veil for a NATO-backed move to isolate Iran, China, and Russia.

Writing after her on-air resignation, Liz Wahl suggested the reason for this "wasn't his message of freedom and liberty but his non-interventionist stance and consistent criticism of U.

His message fit RT's narrative that the United States is a huge bully. Kokesh denied his cancellation in August was related to the complaint, but said it did involve Paul's aide Jesse Benton.

In September , UK broadcast regulator Ofcom found that two Libyan dispatches broadcast by RT's Lizzie Phelan in a year earlier were in breach of its code on accuracy and impartiality.

The following November, RT was again found in breach of impartiality rules in relation to its coverage of the Syrian conflict.

On 4 March , Breaking The Set host Abby Martin , speaking directly to her viewing audience during the show's closing statement, said that even though she works for RT, she is against Russia's intervention in Ukraine.

She said that "what Russia did is wrong", as she is against intervention by any nation into other countries' affairs.

This happened in Georgia , this is happening in Ukraine ". Agreeing the "network has a strong pro-Russian bias", he suggested that Martin's action "remarkably demonstrated what 'journalistic independence' means".

Wahl stated that what "broke" her was that RT censored a question from her interview with Ron Paul about "Russia's intervention in Ukraine".

In response, RT released a statement: "When a journalist disagrees with the editorial position of his or her organization, the usual course of action is to address those grievances with the editor, and, if they cannot be resolved, to quit like a professional.

But when someone makes a big public show of a personal decision, it is nothing more than a self-promotional stunt. We wish Liz the best of luck on her chosen path".

They get these extreme voices on that have this kind of hostile toward the West viewpoints towards the world, very extremist.

These are the people that they have on. And when I was on the anchor desk, they would instruct you to egg on these guests and try to get them, you know, rallied up, to really fire off their anti-American talking points.

Listen, I'm all about exposing government corruption. I'm all about being critical of the government. But this is different.

This is promoting the foreign policy of somebody that has just invaded a country, has invaded the country and is then lying about it, is using the media as a tool to fulfill his foreign policy interests.

And RT is part of Putin's propaganda network and it's very, very troubling in the wake of what is going on in Ukraine today.

The New York Times op-ed columnist Nicholas Kristof commented on CNN's Piers Morgan Live about Wahl's and Martin's initial actions, "admire their outspokenness but, you know, at the end of the day, RT is a Russian propaganda arm, and I don't think it's going to matter very much to the geopolitical consequences here.

Former RT Moscow anchor Stacy Bivens, and other former RT journalists speaking under anonymity according to BuzzFeed , said they regretted working for the network, citing their dislike of the network's use of propaganda.

Bivens, for example, was explicitly asked to go to Germany and procure a story proving that "Germany is a failed state ". When she rejected, other reporters were sent instead.

Steve Bloomfield, the foreign editor of Monocle wrote that RT's "coverage of Ukraine could not have been kinder to Moscow if Vladimir Putin had chosen the running order himself.

The storming of government buildings across eastern Ukraine has been portrayed as the understandable actions of peace-loving protesters who fear "chaos" in Kiev".

After the July crash of Malaysia Airlines Flight 17 , RT rushed to blame others for the plane's shoot-down in Ukraine amid accusations by Ukrainian fighters of Russian involvement in the crash.

They have completely embarrassed themselves. Sara Firth, a London-based correspondent with RT resigned in protest over the network's coverage of the MH17 disaster.

She told the Guardian "I walked into the newsroom and there was an eyewitness account making allegations [against Ukraine] and analysis, if you can call it, from our correspondent in the studio.

It was just appalling, in a situation like that where there are families waiting to be informed and a devastating loss of life. The following November, RT was again found in breach of Ofcom's impartiality rules.

This time in relation to its coverage of the Ukraine crisis, specifically events leading up to the annexation by Russia of Crimea.

In January , Ofcom found RT and the BBC not in breach of rules on generally accepted standards following a complaint about the use of graphic imagery of bodies at the MH17 crash site.

Following the March European Council summit which concluded that action was needed to "challenge Russia's ongoing disinformation campaigns", the European External Action Service was tasked to respond.

In September , Ofcom found RT in breach of the impartiality rules in its coverage of the events in Ukraine and Syria. It also upheld the complaint by the BBC that allegations made in an episode of The Truthseeker that a BBC Panorama film, Saving Syria's Children , had faked a parts of a report on a chemical weapon attack in Syria were "materially misleading".

In an episode of The Truthseeker , named Genocide of Eastern Ukraine , they claimed that the Ukrainian government was deliberately bombing civilians, had murdered and tortured journalists, as well as crucifying babies.

Ukrainian army forces were accused of "ethnic cleansing" and were compared to the Nazis in World War Two. The only response to the allegations in the broadcast was in the form of a caption saying "Kiev claims it is not committing genocide, denies casualty reports", which appeared on screen for six seconds.

According to Ofcom the broadcast had "little or no counterbalance or objectivity". A spokesperson for the media regulator said: "Ofcom found that RT broadcast content that was either materially misleading or not duly impartial.

These are significant failings and we are therefore requiring RT to broadcast two clear statements on our decision which correct these failures.

In October , David J. Kramer , senior director for human rights and democracy at the McCain Institute for International Leadership, suggested that Western countries freeze RT's assets "not because of the odious things it spews" but as part of the Yukos shareholder case.

The paper called "Russian faux-news propaganda channels, such as RT" insidious and that "they look like news programs, and the persons appearing on them are represented as journalists and experts, making audience members much more likely to ascribe credibility to the misinformation these sources are disseminating".

In July , Ofcom again found RT in breach of its impartiality rules, this time over coverage of the Turkish government's treatment of Kurdish people.

Two episodes of Going Underground originally broadcast in March, included claims of attacks, atrocities and genocide against the Kurds, and that "Turkey supports ISIS" without offering adequate counterbalance.

RT's representatives stated the network "finds it especially difficult to obtain pro-Turkey views for its programming" because of "political tensions between Russia and Turkey following the downing of a Russian military aircraft by Turkish warplanes in November ".

In November , after the US Presidential Election , The Washington Post reported that RT and Sputnik were "state-funded Russian information services that mimic the style and tone of independent news organizations yet sometimes include false and misleading stories in their reports" and also that "RT, Sputnik and other Russian sites used social-media accounts to amplify misleading stories already circulating online".

In December , Ofcom found RT in breach of its impartiality rules for the 10th time since the English-language channel launched.

A Crosstalk episode broadcast the previous July, contained a debate about the NATO Warsaw summit in which all members of the panel expressed critical views.

RT's representatives again stated that they couldn't find anybody with alternative opinions willing to take part, and that captions with pro-NATO comments should have been added before broadcast, but the wrong text was accidentally used.

On 12 January , RT was accidentally broadcast for around 10 minutes on a web stream of U. RT stated that while it was testing its systems in preparation for the inauguration of Donald Trump , its signal was "mistakenly routed onto the primary encoder feeding C-SPAN1's signal to the internet, rather than to an unused backup.

On 19 January , RT stated that it had been temporarily restricted from posting media on its Facebook page until 21 January, after the service claimed that RT had infringed on the copyrights of Radio Liberty 's Current Now TV when broadcasting a live stream of Barack Obama 's final press conference as president of the United States.

The restriction was removed after about 20 hours, but Facebook did not say officially if this was because of a technical error or a policy issue.

In September , the U. Department of Justice informed RT America that it must register as a foreign agent of the Russian government.

Margarita Simonyan, RT's editor-in-chief, condemned the action as an assault on freedom of speech.

A spokesperson for the Russian foreign ministry threatened retaliatory measures against American journalists.

Under the act, RT will be required to disclose financial information. In December , the British media regulator Ofcom ruled that seven programmes broadcast by RT between 17 March and 26 April of that year, in the wake of the Salisbury nerve agent attacks , had breached the UK's impartiality rules; the BBC reported that RT was "extremely disappointed by Ofcom's conclusions".

From Wikipedia, the free encyclopedia. It is not to be confused with Russian Television International.

For other uses, see RT. Russian international television network owned by the Russian government.

This article has multiple issues. Please help improve it or discuss these issues on the talk page.

Learn how and when to remove these template messages. This article relies too much on references to primary sources.

Please improve this by adding secondary or tertiary sources. April Learn how and when to remove this template message. This article may contain excessive or inappropriate references to self-published sources.

Please help improve it by removing references to unreliable sources where they are used inappropriately. Play media. Main article: Crucified Boy.

RT International. Retrieved 14 April The Washington Post. Retrieved 31 July Retrieved 13 March Com News.

Archived from the original on 28 February During the South Ossetia WarRT correspondent William Dunbar resigned after the network refused Deadzone let him report on Russian airstrikes of civilian targets, stating, "any issue where there is a Kremlin line, RT is sure to toe it. Es wird ein überraschender Sieg". Archived from the original on Spielautomaten October According to Jesse Zwick, RT persuades "legitimate experts and journalists" to appear as guests by allowing them to speak at length on issues ignored by larger news outlets. Retrieved 20 January Soy Luna Staffel 2 Retrieved 25 September

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Veröffentlicht in serien stream.

2 Kommentare

  1. Ich meine, dass Sie sich irren. Geben Sie wir werden besprechen. Schreiben Sie mir in PM, wir werden umgehen.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.